לרגל המצב, נשברת מסורת ארוכת שנים: בחב"ד לא יצאו היום ל'מבצע תפילין'

    ישראל פריי 6 Comment on לרגל המצב, נשברת מסורת ארוכת שנים: בחב"ד לא יצאו היום ל'מבצע תפילין'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המצב הביטחוני הקשה נותן את אותותיו גם בקרב פעילות הפצת היהדות. האתר 'שטורעם' מדווח היום כי בהנהלת ישיבות 'תומכי תמימים', רשת התמימים של חב"ד, החליטו כי לראשונה אחרי עשרות שנים, הבחורים לא יצאו היום ל'מבצע תפילין' הנערך מדי יום שישי.

    הראשונים לקבל את ההחלטה היו מנהלי הישיבה בלוד, ואליהם הצטרפו ישיבות חב"ד נוספות מרחבי הארץ. ההחלטה לא התקבלה בקלות. השליחות והדבקות במשימת רבם להפיץ את אור היהדות כבר עמדה איתנה בתקופות קשות וסוערות, ולא בנקל הוחלט לוותר היום עליה.

    רבני הישיבות ששוחחו עם 'שטורעם' טענו כי ההחלטה נובעת לאור הוראות ביטחוניות שקיבלו מהרשויות, וכן לבקשת הורים מודאגים. עובדת היות הפיגועים מפוזרים בכל מקום וחוסר היכולת להתמגן או להיערך בהתאם, כמו גם העובדה כי בגל בנוכחי אנשים בעלי חזות חרדית הפכו לאובייקט פגיע ביותר, הביאו להחלטה האחראית שתמנע את המבצע המסורתי.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      זה רק אצל הבחורים אבל בקרב אנ"ש יוצאים ובגדול ועשו קמפיין מיוחד ונרחב בנידון

    2. 5

      מסורת ארוכת השנים לא נשברה!!! חב"ד יוצאת למבצע תפילין, רק ישיבות חב"ד לא יוצאות לרגל המצב …

    3. 4

      מדובר בישיבה אחת מתוך אין ספור ישיבות, שגם בשל ההכרח מהרשויות לא יצאו…!!! חב"ד האחרונים שיכנעו לטירור!!! וכפי דברי הרבי מלובביץ:"ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר"….

    4. 3

      הרבי אמר שדווקא בימים האלה צריך לצאת ל'מבצעים' רק בישיבת לוד של חב"ד מנעו מהבחורים לצאת ל'מבצעים'.
      בחב"ד ממשיכים כרגיל שום דבר חדש. ההפך השבוע יצא קמפיין ומודעות בכל מוסדות חב"ד שקורה לכל חסידי חב"ד לרגל המצב הקשה לצאת יותר למבצע תפילין רק שתדעו שמבצע תפילין התחיל ממלחמת ששת הימים

    5. 2

      יש לציין שבחבד יצאו היום למבצע מתוגבר על ידי חסידי חבד, בהיערכות מוגברת בגלל המצב. וראה באתר col.org.il

    6. 1

      זה לא נכון לחלוטין רק הישיבות הקטנות אשר מתחתץ לגיל 18 וההורים לא מסכמים ומשרד החינוך לא הסכים אבל הישיבות הגדולות כולם ללא יוצא מן הכלל יצאו בראש מורם וללא חשש זו היפך רצונו של הרבי אני לא מבין אתה ההחלטה התמוהה של הישבות הקטנות אולם על פי הבנתי משרד החינוך התערב וקבע שאסור